tel. 512 012 579
- Papier
- Organizacja dokumentów
- Galanteria na biurko
- Przybory do pisania
- Koperty, wysy³ka, etykiety
- Konferencja, prezentacja
- Upominki, Bo¿e Narodzenie
- Druki, kalendarze, notesy
- Artyku³y szkolne i kre¶larskie
- Akcesoria komputerowe
- Urz±dzenia biurowe
- Gospodarcze, sejfy, k³ódki
- Meble, ergonomia
- Higiena, sprz±tanie, BHP
- Spo¿ywcze, kuchenne
- Art. elektryczne, o¶wietlenie
- W zgodzie z natur±
- Nowo¶ci w ofercie
- Materia³y eksploatacyjne
- Wed³ug marek
Regulamin Platformy zakupowej abis.pl
I. Definicje
U¿yte w Regulaminie pojêcia oznaczaj±:
- 1.1. Klient - osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie bêd±ca osob± prawn±, osoba fizyczna prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± lub wykonuj±ca wolny zawód, która dokonuje Zamówienia w ramach Platformy zakupowej.
- 1.2. Konsument - osoba w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego.
- 1.3. Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.).
- 1.4. Regulamin - niniejszy Regulamin ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn± w ramach Platformy zakupowej abis.pl.
- 1.5. Platforma zakupowa - serwis internetowy dostêpny pod adresem abis.pl, za po¶rednictwem którego Klient mo¿e w szczególno¶ci sk³adaæ Zamówienia.
- 1.6. Towar - produkty prezentowane na stronach Platformy zakupowej.
- 1.7. Umowa sprzeda¿y - umowa sprzeda¿y Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiêdzy Abis Sp. z o.o. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem Platformy zakupowej oraz maila Klienta.
- 1.8. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. (Dz. U. z 2014 r. poz.827).
- 1.9. Ustawa o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± - ustawa o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2013 r. poz.1422 ze zm.).
- 1.10. Zamówienie - o¶wiadczenie woli Klienta, zmierzaj±ce bezpo¶rednio do zawarcia Umowy sprzeda¿y, okre¶laj±ce w szczególno¶ci rodzaj, cenê i ilo¶æ Towaru.
- 1.11. Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedzia³ku do pi±tku z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- 1.12. Czas realizacji Zamówienia - czas od chwili potwierdzenia przyjêcia Zamówienia do realizacji do chwili przekazania Towaru przewo¼nikowi okre¶lony liczb± dni roboczych.
II. Postanowienia ogólne
- 2.1. Regulamin okre¶la zasady korzystania z Platformy zakupowej , warunki i zasady sk³adania Zamówieñ oraz zawierania Umów sprzeda¿y.
- 2.2. Platforma zakupowa prowadzona jest przez
Abis Sp. z o.o.
ul. Gagarina 8,
00-754 Warszawa,
adres do korespondencji:
ul. Antoniewska 1 d
00-754 Warszawa
tel: +48 22 587 77 77,
KRS: 134875,
NIP 521-10-06-189,
Regon 010738117. - 2.3. Korzystanie z Platformy zakupowej wymaga u¿ycia komputera lub urz±dzenia koñcowego z dostêpem do Internetu wyposa¿onego w dowoln± przegl±darkê internetow± w aktualnej wersji z w³±czon± obs³ug± Java script.
- 2.4. W celu zawarcia Umowy sprzeda¿y niezbêdne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- 2.5. Klienci mog± uzyskaæ dostêp do Regulaminu w ka¿dym czasie za po¶rednictwem odsy³acza zamieszczonego na stronie g³ównej serwisu abis.pl oraz pobraæ go i sporz±dziæ jego wydruk.
- 2.6. Informacje o Towarach podane na stronach Platformy zakupowej, w szczególno¶ci ich opisy, parametry techniczne i u¿ytkowe, ceny oraz orientacyjne Czasy realizacji Zamówienia stanowi± zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
III. Zasady korzystania z Platformy zakupowej i zawarcia Umowy sprzeda¿y
- 3.1. W celu zawarcia Umowy sprzeda¿y za po¶rednictwem Platformy zakupowej nale¿y wej¶æ na stronê internetow± abis.pl, dokonaæ wyboru Towarów poprzez podanie ich ilo¶ci a nastêpnie podejmowaæ kolejne czynno¶ci w oparciu o informacje podane na stronie.
- 3.2. Ilo¶æ pozycji przygotowywanego Zamówienia, ilo¶æ Towarów oraz ich warto¶æ brutto (wraz z podatkiem vat) widoczna jest ca³y czas w górnym prawym rogu strony.
- 3.3. Klient mo¿e dokonywaæ zmian w Zamówieniu lub je anulowaæ bez ¿adnych ograniczeñ do momentu naci¶niêcia przycisku "Zamawiam i p³acê" a nastêpnie z zastrze¿eniami, o których mowa w rozdz VI pkt 6.3 i 6.4 . Wprowadzanie zmian mo¿liwe jest poprzez kontakt z Konsultantem za po¶rednictwem formularza dane Klienta, chatu online , mailowo lub telefonicznie po zweryfikowaniu Klienta jako osoby zamawiaj±cej z wyj±tkiem odst±pienia od zawartej ju¿ umowy co wymaga formy pisemnej.
- 3.4. Po podaniu przez Klienta wszystkich danych, wy¶wietlone zostanie podsumowanie przygotowanego Zamówienia zawieraj±ce nastêpuj±ce istotne informacje:
a.) wybrane Towary, jednostki miary, ilo¶ci i ceny jednostkowe
b.) warto¶æ poszczególnych pozycji oraz ³±czna warto¶æ Towarów w cenach netto i brutto
c.) metoda p³atno¶ci,
d.) sposób dostawy,
e.) koszt dostawy,
f.) ³±czna warto¶æ zamówienia. - 3.5. W celu wys³ania Zamówienia konieczna jest akceptacja tre¶ci Regulaminu, oraz naci¶niêcie przycisku "Zamawiam i p³acê".
- 3.6. Wys³anie przez Klienta Zamówienia stanowi o¶wiadczenie woli zawarcia z Abis Sp. z o.o. Umowy sprzeda¿y, zgodnie z tre¶ci± Regulaminu.
- 3.7. Przes³anie Zamówienia zostaje potwierdzone automatycznym mailem zatytu³owanym "potwierdzenie otrzymania zamówienia nr ... dla kupuj±cego".
- 3.8. Po weryfikacji Zamówienia przez Konsultanta Klient otrzymuje e-mail zatytu³owany: "potwierdzenie przyjêcia zamówienia nr .... do realizacji", zawieraj±cy wszystkie istotne elementy Zamówienia w szczególno¶ci informacje na temat sposobu dostawy, sposobu zap³aty, ilo¶ci Towarów, cen jednostkowych, Czasu realizacji Zamówienia wyra¿onego w dniach roboczych oraz ³±cznej warto¶ci Zamówienia.
- 3.9. Umowê traktuje siê za zawart± z chwil± otrzymania przez Klienta wiadomo¶ci e-mail "potwierdzenie przyjêcia zamówienia nr .... do realizacji".
- 3.10. Umowa sprzeda¿y zawierana jest w jêzyku polskim, o tre¶ci zgodnej z Regulaminem.
IV. Dostawa
- 4.1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Europy i odbywa sie pod adres wskazany przez Klienta w trakcie sk³adania Zamówienia.
- 4.2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa siê transportem Abis Sp. z o.o. , przesy³k± kuriersk±, pocztow± lub Klient odbiera Towary w wybranym punkcie obs³ugi.
- 4.3. Koszty dostawy zale¿± od wagi oraz rozmiarów przesy³ki.
UPS
Cennik podstawowy dotyczy paczek typowych, gdy suma trzech wymiarów nie przekracza 160 cm. Koszty dostawy wynosz± dla przesy³ek o wymiarach nie wiêkszych ni¿ 0,16 m3 lub o wadze nie wiêkszej ni¿ 30 kg 20 z³. plus 23%vat to jest 24,60 z³. a nastêpnie 34 grosze netto plus 23%vat za ka¿dy dodatkowy dcm3 lub 2 z³ netto plus 23%vat za ka¿dy dodatkowy kilogram. Dop³ata za paczki nietypowe (suma wymiarów przekracza 160 cm) wynosi 20 z³. netto plus 23%vat to jest 24,60 z³.
Poczta Polska
Koszt dostawy dla przesy³ek do 2kg wynosi 13z³. netto plus 23%vat to jest 15,99z³.
Klient otrzymuje potwierdzenie kosztów dostawy w mailu potwierdzaj±cym przyjêcie Zamówienia do realizacji. - 4.4. Przewidywany Czas realizacji zamówienia podany jest dla ka¿dego Towaru indywidualnie na stronie abis.pl. W Zamówieniach sk³adanych na wiele Towarów najd³u¿szy z podanych czasów oznacza przewidywany Czas realizacji ca³ego Zamówienia. Czas realizacji Zamówienia zale¿ny jest od zamawianej ilo¶ci poszczególnych Towarów i mo¿e ró¿niæ siê od czasu przewidywanego podanego na stronach Platformy zakupowej. Klient otrzymuje potwierdzenie Czasu realizacji Zamówienia w mailu potwierdzaj±cym przyjêcie Zamówienia do realizacji.
- 4.5. Z chwil± przygotowania towaru do wysy³ki Klient otrzymuje mail zatytu³owany: "realizacja zamówienia nr ......."
- 4.6. Wraz z dostaw± Klient otrzymuje dowód sprzeda¿y w postaci faktury lub paragonu z tekstem niniejszego Regulaminu.
- 4.7. W przypadku braku mo¿liwo¶ci pozostawienia przesy³ki, kurier zostawia awizo z informacj± o miejscu odbioru paczki przez Klienta.
V. Ceny, metody p³atno¶ci
- 5.1. Ceny Towarów podawane s± w z³otych polskich i zawieraj± wszystkie sk³adniki, w tym podatek VAT (z wyró¿nieniem wysoko¶ci stawki)
- 5.2. Klient ma mo¿liwo¶æ dokonania zap³aty:
a.) w systemie przelewy24.pl, przy czym konto Klienta w systemie zostaje obci±¿one z chwil± wysy³ki Towaru,
b.) za pobraniem (p³atne przy dostawie)
c.) kart± p³atnicz± Visa , Mastercard on-line, przy czym karta kredytowa zostaje obci±¿ona z chwil± wysy³ki Towaru,
d.) gotówk± przy zakupie Towaru w wybranym punkcie obs³ugi,
e.) kart± kredytow± przy zakupie przy ul. Antoniewska 1D, f.) przelewem na konto bankowe nr: 73 1030 0019 0109 8503 0014 5041, - 5.3. Ceny podane na Platformie zakupowej mog± ulec zmianie w ka¿dej chwili.
- 5.4. Zamówienia z³o¿one przed wej¶ciem w ¿ycie zmiany, o której mowa w punkcie 5.3 realizowane bêd± w cenach obowi±zuj±cych w chwili ich sk³adania.
VI. Uprawnienie do odst±pienia od Umowy sprzeda¿y
- 6.1. Klientowi przys³uguje prawo do odst±pienia od Umowy sprzeda¿y zawartej na odleg³o¶æ bez podania przyczyny z zastrze¿eniami zawartymi w pkt 6.3 i 6.4. W celu odst±pienia od Umowy sprzeda¿y nale¿y z³o¿yæ stosowne o¶wiadczenie na pi¶mie w termiñie 14 dni i wys³aæ je na adres Abis Sp. z o.o. 02-977 Warszawa, ul. Antoniewska 1D
- 6.2. Termin 14-dniowy liczy sie od dnia, w którym nast±pi³o dostarczenie Towaru.
- 6.3. Prawo do odst±pienia od Umowy sprzeda¿y przez Klienta bêd±cego Konsumentem jest wy³±czone w przypadkach, gdy przedmiotem ¶wiadczenia jest Towar:
a.) wykraczaj±cy poza standardow± ofertê Platformy zakupowej, przygotowany na specjalne Zamówienie Klienta i dostosowany do jego indywidualnych potrzeb,
b.) ulegaj±cy szybkiemu zepsuciu lub maj±cy krótki termin przydatno¶ci do u¿ycia,
c.) dostarczony w zapieczêtowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie mo¿na zwróciæ ze wzglêdu na ochronê zdrowia lub ze wzglêdów higienicznych, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu,
d.) który po dostarczeniu, ze wzglêdu na swój charakter zostanie nieroz³±cznie po³±czony z innymi rzeczami. - 6.4. Prawo do odst±pienia od Umowy sprzeda¿y przez Klienta nie bêd±cego Konsumentem jest wy³±czone w przypadkach podanych w pkt 6.3 a.)-d.) oraz dodatkowo, gdy ilo¶æ zamówionych Towarów jest wiêksza ni¿ ¶rednia miesiêczna sprzeda¿ na Platformie zakupowej, a producent Towaru odmawia przyjmowania zwrotów. W takim przypadku Klient ma prawo zaoferowaæ Towar do sprzeda¿y innym u¿ytkownikom Platformy zakupowej, a rozliczenie transakcji nastêpuje w terminie 3 dni po dokonaniu zap³aty przez kolejnego nabywcê.
- 6.5. W przypadku odst±pienia od Umowy sprzeda¿y zawartej na odleg³o¶æ, Umowa jest uwa¿ana za niezawart±. To, co strony ¶wiadczy³y, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba ze zmiana by³a konieczna w granicach zwyk³ego zarz±du. Zwrot powinien nast±piæ niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni. Zakupiony Towar nale¿y zwróciæ na poni¿szy adres:
Abis Sp. z o.o. Centrum Obs³ugi Klienta ul. Antoniewska 1d, 02-977 Warszawa - 6.6. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostaæ opakowany w odpowiedni sposób, zapewniaj±cy brak uszkodzeñ przesy³ki w trakcie transportu.
- 6.7. Koszt opakowania i odes³ania Towaru ponosi Klient.
VII. Reklamacje dotycz±ce Towarów
- 7.1. Abis Sp. z o.o. jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta za niezgodno¶æ zakupionego Towaru z Umow± sprzeda¿y.
- 7.2. Reklamacje, wynikaj±ce z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, nale¿y kierowaæ na adres: [email protected] . Abis Sp. z o.o. zobowi±zuje sie do rozpatrzenia ka¿dej reklamacji w terminie do 7 dni, a gdyby to nie by³o mo¿liwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona, przy czym ostateczny termin rozpatrzenia reklamacji w ¿adnym razie nie przekroczy 14 dni.
- 7.3. Abis Sp. z o.o. nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialno¶æ z tytu³u gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Je¶li dokument gwarancyjny przewiduje tak± mo¿liwo¶æ, Klient mo¿e zg³aszaæ swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpo¶rednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje sie w karcie gwarancyjnej.
VIII. Reklamacje w zakresie ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn±
- 8.1. Abis Sp. z o.o. podejmuje dzia³ania w celu zapewnienia w pe³ni poprawnego dzia³ania Platformy zakupowej, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowi±zuje siê usun±æ w rozs±dnym terminie wszelkie nieprawid³owo¶ci zg³oszone przez Klientów.
- 8.2. Nieprawid³owo¶ci zwi±zane z funkcjonowaniem Platformy zakupowej Klient mo¿e zg³aszaæ pisemnie na adres : Abis Sp. z o.o. Centrum Obs³ugi Klientów ul. Antoniewska 1d, mailowo na adres: [email protected] lub przy u¿yciu formularza kontaktowego chat online na stronie abis.pl , podaj±c swoje imiê i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datê wyst±pienia nieprawid³owo¶ci.
- 8.3. Abis Sp. z o.o. zobowi±zuje sie do rozpatrzenia ka¿dej reklamacji w terminie 7 dni , a gdyby to nie by³o mo¿liwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona, przy czym ostateczny termin rozpatrzenia reklamacji w ¿adnym razie nie przekroczy 14 dni.
IX. Dane osobowe
- Kwestie zwi±zane z przetwarzaniem i ochron± danych osobowych regulowane s± i opisane w rozdziale "Polityka prywatno¶ci" bêd±cym za³±cznikiem do regulaminu i stanowi±cym jego integraln± czê¶æ.
X. Zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny
- 10.1. Klient kupuj±cy sprzêt elektryczny lub elektroniczny ma prawo zwróciæ stary (zu¿yty) sprzêt tego samego rodzaju w ilo¶ci odpowiadaj±cej liczbie zakupionego Towaru.
- 10.2. Klient kupuj±cy materia³y eksploatacyjne do drukarek i kopiarek ma prawo zwróciæ zu¿yte materia³y w ilo¶ci piêciokrotnie wiêkszej ni¿ zakupione na Platformie zakupowej.
- 10.3. Odbiór przez Abis Sp. z o.o. sprzêtu i materia³ów eksploatacyjnych do drukarek i kopiarek mo¿e nast±piæ przy realizacji Zamówienia lub w magazynie ul. Antoniewska 1D w Warszawie. Odbiór sprzêtu i materia³ów na ¿yczenie klienta zostaje potwierdzony na karcie przekazania odpadu.
XI. Postanowienia koñcowe
- 11.1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powsta³ych pomiêdzy Abis Sp. z o.o. a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane s±dom w³a¶ciwym zgodnie z postanowieniami w³a¶ciwych przepisów Kodeksu postêpowania cywilnego.
- 11.2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powsta³ych pomiêdzy Abis. Sp. z o.o. a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane s±dowi w³a¶ciwemu ze wzglêdu na siedzibê Abis Sp. z o.o.
- 11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maj± zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± oraz inne w³a¶ciwe przepisy prawa polskiego.
POLITYKA PRYWATNO¦CI PLATFORMY ABIS.PL
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1.1.Niniejsza polityka prywatno¶ci platformy abis.pl ma charakter informacyjny, co oznacza ¿e nie jest ona ¼ród³em obowi±zków dla Us³ugobiorców lub Klientów platformy abis.pl zwanej dalej "Platform±". Polityka prywatno¶ci zawiera przede wszystkim zasady dotycz±ce przetwarzania danych osobowych przez Administratora na Platformie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotycz±, a tak¿e informacje w zakresie stosowania na Platformie plików cookies oraz narzêdzi analitycznych.
- 1.2. Administratorem danych osobowych zbieranych za po¶rednictwem Platformy jest Abis sp. z o.o. wpisana do KRS pod nr 134875 z dnia 11.10.2002 r. z siedzib±: ul. Gagarina 8 , 00-754 Warszawa, adres do dorêczeñ ul.Antoniewska 1D, 02-977 Warszawa, NIP 5211006189, REGON 010738117, adres poczty elektronicznej: [email protected] , numer telefonu kontaktowego: 22 587 77 77 - zwana dalej "Administratorem" i bêd±ca jednocze¶nie Us³ugodawc± Platformy i Sprzedawc±.
- 1.3. Dane osobowe na Platformie przetwarzane s± przez Administratora zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa, w szczególno¶ci zgodnie z rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) - zwane dalej "RODO" lub "Rozporz±dzenie RODO". Oficjalny tekst Rozporz±dzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
- 1.4. Korzystanie z Platformy, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie zwi±zane z tym podanie danych osobowych przez korzystaj±cego z Platformy Us³ugobiorcê lub Klienta jest dobrowolne, z zastrze¿eniem dwóch wyj±tków: (1) zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Platformy oraz w Regulaminie Platformy i niniejszej polityce prywatno¶ci danych osobowych niezbêdnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzeda¿y lub umowy o ¶wiadczenie Us³ugi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem mo¿liwo¶ci zawarcia tej¿e umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i je¿eli osoba, które dane dotycz± chce zawrzeæ dan± umowê z Administratorem, to jest zobowi±zana do podania wymaganych danych. Ka¿dorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Platformy oraz w Regulaminie Platformy; (2) obowi±zki ustawowe Administratora - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikaj±cym z powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa nak³adaj±cych na Administratora obowi±zek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksi±g podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemo¿liwi Administratorowi wykonanie tych¿e obowi±zków.
- 1.5. Administrator dok³ada szczególnej staranno¶ci w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotycz±, a w szczególno¶ci jest odpowiedzialny i zapewnia, ¿e zbierane przez niego dane s±: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich s± przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umo¿liwiaj±cej identyfikacjê osób, których dotycz±, nie d³u¿ej ni¿ jest to niezbêdne do osi±gniêcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniaj±cy odpowiednie bezpieczeñstwo danych osobowych, w tym ochronê przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkow± utrat±, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomoc± odpowiednich ¶rodków technicznych lub organizacyjnych.
- 1.6. Uwzglêdniaj±c charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolno¶ci osób fizycznych o ró¿nym prawdopodobieñstwie i wadze zagro¿enia, Administrator wdra¿a odpowiednie ¶rodki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywa³o siê zgodnie z niniejszym rozporz±dzeniem i aby móc to wykazaæ. ¦rodki te s± w razie potrzeby poddawane przegl±dom i uaktualniane. Administrator stosuje ¶rodki techniczne zapobiegaj±ce pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesy³anych drog± elektroniczn±.
- 1.7. Wszelkie s³owa, wyra¿enia i akronimy wystêpuj±ce w niniejszej polityce prywatno¶ci i rozpoczynaj±ce siê du¿± liter± (np. Sprzedawca, Platforma, Us³uga Elektroniczna) nale¿y rozumieæ zgodnie z ich definicj± zawart± w Regulaminie Platformy dostêpnym na stronach Platformy.
2. PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
- 2.1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy - i w takim zakresie, w jakim - spe³niony jest co najmniej jeden z poni¿szych warunków: (1) osoba, której dane dotycz± wyrazi³a zgodê na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub wiêkszej liczbie okre¶lonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbêdne do wykonania umowy, której stron± jest osoba, której dane dotycz±, lub do podjêcia dzia³añ na ¿±danie osoby, której dane dotycz±, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbêdne do celów wynikaj±cych z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronê trzeci±, z wyj±tkiem sytuacji, w których nadrzêdny charakter wobec tych interesów maj± interesy lub podstawowe prawa i wolno¶ci osoby, której dane dotycz±, wymagaj±ce ochrony danych osobowych.
- 2.2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga ka¿dorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatno¶ci. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Us³ugobiorców i Klientów Platformy przez Administratora s± wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatno¶ci - w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
3. CEL, PODSTAWA, OKRES I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH NA PLATFORMIE
- 3.1. Ka¿dorazowo cel, podstawa, okres i zakres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z dzia³añ podejmowanych przez danego Us³ugobiorcê lub Klienta na Platformie.
- 3.2. Administrator mo¿e przetwarzaæ dane osobowe na Platformie w nastêpuj±cych celach, na nastêpuj±cych podstawach, w okresach oraz w nastêpuj±cym zakresie:
4. ODBIORCY DANYCH NA PLATFORMIE
- 4.1.Dla prawid³owego funkcjonowania Platformy, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzeda¿y konieczne jest korzystanie przez Administratora z us³ug podmiotów zewnêtrznych.
- 4.2. Administrator korzysta wy³±cznie z us³ug takich podmiotów przetwarzaj±cych, którzy zapewniaj± wystarczaj±ce gwarancje wdro¿enia odpowiednich ¶rodków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spe³nia³o wymogi Rozporz±dzenia RODO i chroni³o prawa osób, których dane dotycz±.
- 4.3. Przekazanie danych przez Administratora nie nastêpuje w ka¿dym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatno¶ci odbiorców lub kategorii odbiorców - Administrator przekazuje dane wy³±cznie wtedy, gdy jest to niezbêdne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbêdnym do jego zrealizowania.
- 4.4. Dane osobowe Us³ugobiorców i Klientów Platformy mog± byæ przekazywane nastêpuj±cym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
4.4.1. przewo¼nicy / spedytorzy / brokerzy kurierscy - w przypadku Klienta, który korzysta na Platformie ze sposobu dostawy Produktu przesy³k± pocztow± lub przesy³k± kuriersk±, Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewo¼nikowi, spedytorowi lub po¶rednikowi realizuj±cemu przesy³ki na zlecenie Administratora w zakresie niezbêdnym do zrealizowania dostawy Klientowi.
4.4.2. podmioty obs³uguj±ce p³atno¶ci elektroniczne lub kart± p³atnicz± - w przypadku Klienta, który korzysta na Platformie ze sposobu p³atno¶ci elektronicznych lub kart± p³atnicz± Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obs³uguj±cemu powy¿sze p³atno¶ci na Platformie na zlecenie Administratora w zakresie niezbêdnym do obs³ugi p³atno¶ci realizowanej przez Klienta.
4.4.3. dostawcy systemu ankiet opiniuj±cych - w przypadku Klienta, który zgodzi³ siê na wyra¿enie opinii o zawartej Umowie Sprzeda¿y, Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi dostarczaj±cemu system ankiet opiniuj±cych zawarte Umowy Sprzeda¿y na Platformie na zlecenie Administratora w zakresie niezbêdnym do wyra¿enia przez Klienta opinii za pomoc± systemu ankiet opiniuj±cych.
4.4.4. dostawcy us³ug zaopatruj±cy Administratora w rozwi±zania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umo¿liwiaj±ce Administratorowi prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej, w tym Platformy i ¶wiadczonych za jej po¶rednictwem Us³ug Elektronicznych (w szczególno¶ci dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Platformy, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarz±dzania firm± i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy dzia³aj±cemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbêdnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejsz± polityk± prywatno¶ci.
4.4.5. dostawcy us³ug ksiêgowych, prawnych i doradczych zapewniaj±cy Administratorowi wsparcie ksiêgowe, prawne lub doradcze (w szczególno¶ci biuro ksiêgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostêpnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy dzia³aj±cemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbêdnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejsz± polityk± prywatno¶ci.
5. PROFILOWANIE NA PLATFORMIE
- 5.1. Rozporz±dzenie RODO nak³ada na Administratora obowi±zek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporz±dzenia RODO, oraz o zasadach ich podejmowania, a tak¿e o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotycz±.
- 5.2. Administrator mo¿e korzystaæ na Platformie z profilowania do celów marketingu bezpo¶redniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotycz± zawarcia lub odmowy zawarcia Umowy Sprzeda¿y, czy te¿ mo¿liwo¶ci korzystania z Us³ug Elektronicznych na Platformie. Efektem korzystania z profilowania na Platformie mo¿e byæ przyznanie danemu Nabywcy rabatu, przekazanie kodu rabatowego, przypomnienie o niedokoñczonych zakupach, przes³anie propozycji Produktu, który mo¿e odpowiadaæ zainteresowaniom lub preferencjom Nabywcy lub te¿ zaproponowanie lepszych warunków w porównaniu do standardowej oferty Platformy. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzjê, czy bêdzie chcia³a skorzystaæ z otrzymanego w ten sposób rabatu, czy te¿ lepszych warunków i dokonaæ zakupu na Platformie.
- 5.3. Profilowanie na Platformie polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danego Nabywcy na stronie Platformy, w tym poprzez dodanie konkretnego Produktu do koszyka, przegl±danie strony konkretnego Produktu na Platformie, czy te¿ poprzez analizê dotychczasowej historii dokonanych zakupów na Platformie. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych Nabywcy w celu przedstawienia propozycji lub oferty.
- 5.4. Osoba, której dane dotycz±, ma prawo do tego, by nie podlegaæ decyzji, która opiera siê wy³±cznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywo³uje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na ni± wp³ywa.
6. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZ¡
- 6.1. Prawo dostêpu, sprostowania, ograniczenia, usuniêcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotycz±, ma prawo ¿±dania od Administratora dostêpu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usuniêcia ("prawo do bycia zapomnianym") lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a tak¿e ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegó³owe warunki wykonywania wskazanych wy¿ej praw wskazane s± w art. 15-21 Rozporz±dzenia RODO.
- 6.2. Prawo do cofniêcia zgody w dowolnym momencie - osoba, której dane przetwarzane s± przez Administratora na podstawie wyra¿onej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporz±dzenia RODO), ma prawo do cofniêcia zgody w dowolnym momencie bez wp³ywu na zgodno¶æ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniêciem.
- 6.3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - osoba, której dane przetwarzane s± przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie okre¶lonym w przepisach Rozporz±dzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególno¶ci ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzêdu Ochrony Danych Osobowych.
- 6.4. Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotycz±, ma prawo w dowolnym momencie wnie¶æ sprzeciw - z przyczyn zwi±zanych z jej szczególn± sytuacj± - wobec przetwarzania dotycz±cych jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno ju¿ przetwarzaæ tych danych osobowych, chyba ¿e wyka¿e on istnienie wa¿nych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzêdnych wobec interesów, praw i wolno¶ci osoby, której dane dotycz±, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeñ.
- 6.5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpo¶redniego - je¿eli dane osobowe s± przetwarzane na potrzeby marketingu bezpo¶redniego, osoba, której dane dotycz±, ma prawo w dowolnym momencie wnie¶æ sprzeciw wobec przetwarzania dotycz±cych jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest zwi±zane z takim marketingiem bezpo¶rednim.
- 6.6. W celu realizacji uprawnieñ, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatno¶ci mo¿na kontaktowaæ siê z Administratorem poprzez przes³anie stosownej wiadomo¶ci pisemnie na adres Administratora wskazany na wstêpie polityki prywatno¶ci.
7. COOKIES NA PLATFORMIE, DANE EKSPLOATACYJNE I ANALITYKA
- 7.1. Pliki Cookies (ciasteczka) s± to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysy³ane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzaj±cej stronê Platformy (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy te¿ na karcie pamiêci smartfona - w zale¿no¶ci z jakiego urz±dzenia korzysta odwiedzaj±cy Platformê). Szczegó³owe informacje dot. plików Cookies, a tak¿e historiê ich powstania mo¿na znale¼æ m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
- 7.2. Administrator mo¿e przetwarzaæ dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzaj±cych ze strony Platformy w nastêpuj±cych celach:
7.2.1. identyfikacji Us³ugobiorców jako zalogowanych na Platformie i pokazywania, ¿e s± zalogowani;
7.2.2. zapamiêtywania Produktów dodanych do koszyka w celu z³o¿enia Zamówienia;
7.2.3. zapamiêtywania danych z wype³nianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Platformy;
7.2.4. dostosowywania zawarto¶ci strony Platformy do indywidualnych preferencji Us³ugobiorcy (np. dotycz±cych kolorów, rozmiaru czcionki, uk³adu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Platformy;
7.2.5. prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiaj±cych sposób korzystania ze strony Platformy;
7.2.6. remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzaj±cych Sklep Internetowy poprzez anonimow± analizê ich dzia³añ (np. powtarzaj±ce siê wizyty na okre¶lonych stronach, s³owa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowañ, tak¿e wtedy kiedy odwiedzaj± oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd. - 7.3. Standardowo wiêkszo¶æ przegl±darek internetowych dostêpnych na rynku domy¶lnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Ka¿dy ma mo¿liwo¶æ okre¶lenia warunków korzystania z plików Cookies za pomoc± ustawieñ w³asnej przegl±darki internetowej. Oznacza to, ¿e mo¿na np. czê¶ciowo ograniczyæ (np. czasowo) lub ca³kowicie wy³±czyæ mo¿liwo¶æ zapisywania plików Cookies - w tym ostatnim wypadku jednak mo¿e to mieæ wp³yw na niektóre funkcjonalno¶ci Platformy (przyk³adowo niemo¿liwym mo¿e okazaæ siê przej¶cie ¶cie¿ki Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia z uwagi na niezapamiêtywanie Produktów w koszyku podczas kolejnych kroków sk³adania Zamówienia).
- 7.4.Ustawienia przegl±darki internetowej w zakresie plików Cookies s± istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez Platformê - zgodnie z przepisami taka zgoda mo¿e byæ równie¿ wyra¿ona poprzez ustawienia przegl±darki internetowej. W braku wyra¿enia takiej zgody nale¿y odpowiednio zmieniæ ustawienia przegl±darki internetowej w zakresie plików Cookies.
- 7.5. Szczegó³owe informacje na temat zmiany ustawieñ dotycz±cych plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przegl±darkach internetowych dostêpne s± w dziale pomocy przegl±darki internetowej oraz na poni¿szych stronach:
- w przegl±darce Chrome
- w przegl±darce Firefox
- w przegl±darce Internet Explorer
- w przegl±darce Opera
- w przegl±darce Safari
- w przegl±darce Microsoft Edge - 7.6. Administrator mo¿e korzystaæ na Platformie z us³ug Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmê Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) oraz z us³ugi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmê Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Us³ugi te pomagaj± Administratorowi analizowaæ ruch na Platformie. Gromadzone dane przetwarzane s± w ramach powy¿szych us³ug w sposób zanonimizowany (s± to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemo¿liwiaj± identyfikacjê osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Platformy. Dane te maj± charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawieraj± cech identyfikuj±cych (danych osobowych) osoby odwiedzaj±ce stronê Platformy. Administrator korzystaj±c z powy¿szych us³ug na Platformie gromadzi takie dane jak ¼ród³a i medium pozyskania odwiedzaj±cych Platformê oraz sposób ich zachowania na stronie Platformy, informacje na temat urz±dzeñ i przegl±darek, z których odwiedzaj± stronê, IP oraz domenê, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, p³eæ) i zainteresowania
- 7.7. Mo¿liwe jest zablokowanie w ³atwy sposób przez dan± osobê udostêpniania Google Analytics informacji o jej aktywno¶ci na stronie Platformy - w tym celu mo¿na zainstalowaæ dodatek do przegl±darki udostêpniany przez firmê Google Inc. dostêpny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
8. POSTANOWIENIA KOÑCOWE
- 8.1. Platforma mo¿e zawieraæ odno¶niki do innych stron internetowych. Administrator sugeruje, aby po przej¶ciu na inne strony, zapoznaæ siê z polityk± prywatno¶ci tam ustalon±. Niniejsza polityka prywatno¶ci dotyczy tylko Platformy Administratora.
- 8.2. Strona internetowa Platformy, proces logowania siê Klienta do swojego konta na Platformie, zak³adania konta Klienta oraz dokonywania zakupów, zabezpieczane s± poprzez stosowanie certyfikatu SSL
- 8.3. Login i has³o, za pomoc± których Klient loguje siê na swoje konto, powinny byæ chronione przed ich wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione. Ze wzglêdów bezpieczeñstwa Administrator sugeruje, aby Klient zmienia³ has³o co trzydzie¶ci (30) dni oraz aby has³o zapewnia³o odpowiedni stopieñ bezpieczeñstwa ( minimum 8 znaków w tym literê ma³± i wielk± oraz liczbê)
- Definicje
- Postanowienia ogólne
- Zasady korzystania z Platformy zakupowej i zawarcia Umowy sprzeda¿y
- Dostawa
- Ceny, metody p³atno¶ci
- Uprawnienie do odst±pienia od umowy
- Reklamacje dotycz±ce towarów
- Reklamacje w zakresie ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn±
- Dane osobowe
- Zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny
- Postanowienia koñcowe
- Polityka prywatno¶ci